сряда , 18 7 2018
Интересно
Вие сте в: Начало / Бъдете здрави / Топ 10 храни за по-здравословен живот

Топ 10 храни за по-здравословен живот

здравословен живот

Всички знаем, че да се храним здравословно е изключително важно, но не всички знаем за даровете на природата, които в случая са най-доброто за нашето здраве. Ето и топ 10 храни за по-здравословен живот:

Ето и 10 храни за по-здравословен живот:

1. Кайсии
В състава на кайсиите се съдържа много бета-каротин, който не позволява на свободните радикали да разрушават вътрешните структури на клетката. Кайсиите са особено полезни са за очите.

В организма бета-каротинът се преработва до витамин А, за който се смята, че намалява риска от някои видове рак. Един плод съдържа 17 калории, 1 г въглехидрати и никакви мазнини.

Препоръка: Купувайте твърди кайсии – когато омекнат те губят част от хранителните си вещества.

2. Авокадо
Понижава нивото на холестерола. В авокадото има и много целулоза. Едно парче съдържа 81 калории, 8 г мазнини и 3 г въглехидрати.

Препоръка: Опитайте да замените майонезата в сандвичите и салатите с няколко парченца авокадо.

3. Малини
Те са богати на киселини, които прекратяват растежа на раковите клетки, витамин С, който понижава нивото на холестерола в кръвта и намалява вероятността от сърдечно-съдови заболявания, както и голямо количество целулоза. Една чаша малини съдържа 60 калории, 1 г мазнини и 8 г въглехидрати.

4. Диня
Витамин С и бета-каротинът, съдържащи се в нея, са сред най-силните антиоксиданти, които предпазват клетките от вредните свободни радикали. В половин диня се съдържат и 853 мг калий, който спомага за намаляване на кръвното, 97 калории, 1 г мазнини и 2 г въглехидрати.

5. Манго
Един плод със среден размер съдържа 57 мг витамин С. Мангото спомага за предотвратяване на артрита и зарастването на раните, а освен това укрепва имунната система. То съдържа и големи количества витамин А. В един плод има 135 калории, 1 г мазнини и 4 г въглехидрати.

6. Домат
Доматите намаляват риска от заболявания на пикочния мехур, стомаха и понижават с до 50% риска от рак на дебелото черво. Един среден домат съдържа 26 калории, 1 г въглехидрати и няма никакви мазнини.

7. Стафиди
Те са основен източник на желязо, което способства за пренасянето на кислорода към тъканите. Половин чаша стафиди съдържа 218 калории, 3 грама въглехидрати и никаква мазнини.

Съвет: Добавяйте стафиди към овесените ядки.

8. Смокини
Те са сред основните естествени източници на калий и въглехидрати. Освен това съдържат голямо количество витамин В6, който отговаря за производството на серотонин (хормона на удоволствието) и за понижаването на холестерола. Една смокиня има 37-48 калории, 2 г въглехидрати и никакви мазнини.

9. Лимон
Той е богат на витамин С – безспорно най-популярния антиоксидант. Съдържа много малко калории и няма никакви мазнини и въглехидрати.

Съвет: Добавяйте лимонов сок или парченца лимон към салатите.

здравословен живот10. Лук
Някои изследвания сочат, че той намалява риска от рак.
Една чашка нарязан лук съдържа 61 калории, 3 г въглехидрати и никакви мазнини.

Съвет: Освен на салата, можете да го задушите в зехтин, да го сервирате с ориз или различни зеленчуци.

Отидете нагоре

Използваме „бисквитки“, за да персонализираме съдържанието и рекламите, да предоставяме функции на социални медии и да анализираме трафика си. Също така събираме информация за демографските данни, интереси на потребители и за начина, по който използвате сайта ни. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Затвори

Прочетете още:
денят на детето
Честит първи юни-Международен ден на детето

Уентуърт Милър
Уентуърт Милър призна, че е гей

Marina Bay Sands
Marina Bay Sands – спиращи дъха гледки

Прозорец с предходни публикации, представен от разширението upPrev.