понеделник , 25 6 2018
Интересно
Вие сте в: Начало / Бъдете здрави / Какво да ядем, за да сме умни? (част 1)

Какво да ядем, за да сме умни? (част 1)

какво да ядемКакво да ядем, за да сме умни? С думи прости, мозъкът обича да яде. И предпочита силното гориво – качествени мазнини, антиоксиданти и малки, но редовни дози от най-добрите въглехидрати.

Какво да ядем, за да сме умни? И има ли такива храни изобщо? Да, има. Ето какво подбрахме за вас днес. Избягвайте газираните напитки, бързите закуски и сладките изкушения и се насочете към тези мощни умствени стимуланти. Пътят към по-ефективния мозък е застлан с омега-3 мазнини, антиоксиданти и фибри. Медиците уверяват, че ако ядете от тези 20 вълшебни храни всеки ден, резултатите няма да закъснеят.

1. Авокадо

Започнете деня с бомба от висококачествени белтъчини и полезни мазнини, за да имате енергия. Авокадо и бъркани яйца е идеалната енергийна закуска, а ненаситените мазнини ще помогнат на кръвта ви да циркулира по-добре и да поддържа мозъка ви свеж и бодър.

2. Боровинки

Те са вкусни и любими на вашия мозък. Съдържат много фибри и малко захари, затова могат да се ядат и от диабетици. Това е може би най-добрата мозъчна храна на земята – тя намалява риска от алцхаймер, подобрява способността за учене и движение и е страшен враг на стреса. Избягвайте обаче сушените боровинки и конфитюрите.

3. Дива сьомга

Омега-3 мастните киселини са ключови за мозъка ви. Те подобряват бодростта и паметта, намаляват риска от дегенеративни болести, повишават настроението и борят депресията, тревожността и хиперактивността. Идеалният източник е дивата сьомга.

4. Ядки

Те съдържат белтъчини, много фибри и добри мазнини. За бърза енергийна инжекция, която няма да ви остави изтощени по-късно, ядките са по-добро решение от захарта и кафето. Сложните въглехидрати ще ви оживят, а мазнините и белтъчините ще ви помогнат да работите дълго и плодотворно. Ядките съдържат и много витамин Е, който е ключов за способността ни да обработваме информация. Кралят на ядките? Това е бадемът!

5. Семки

Слънчогледови, сусамови, ленени – всички те съдържат подсилващи мозъка минерали като магнезия.

6. Кафе

Очите не ви лъжат. Кафето наистина е добро за мозъка. Знаете ли, че то съдържа много фибри? Те ще балансират сърдечно-съдовата ви система. Всички знаем освен това, че кафето ни държи будни и ни зарежда с краткосрочна, но мощна енергия. Номерът е обаче да не пием повече от 3-4 чашки на ден. И то без захар! Ако не ви се пие, дъвчете кафеени зърна – те са една от най-здравословните закуски на света.

7. Овесена каша

Почистващата четка на природата е жизненоважна за здравето на кръвоносните ни съдове, което от своя страна води до здрав мозък. Овесените ядки ни предпазват от раздразнителност и рязък спад на енергията.

8. Боб

Мозъкът използва цели 20% от изяжданите въглехидрати и обича да го снабдявате редовно. Тъжно е, че много хора забравят ползата от бобовите култури. Те са скромни, но много „умни”. И изключително евтини за количествата витамини, минерали, фибри и въглехидрати, с които ви снабдяват. Бобът изпраща постоянен поток от глюкоза право към мозъка ви, а това означава енергия и бодрост цял ден.

9. Нар

Насочете се към наровия сок, за да получите повече фибри и антиоксиданти. Мозъкът е първият орган, който усеща последствията от стреса, затова правете всичко възможно да контрирате вредните му удари.

10. Кафяв ориз

Той е идеален за хора, чувствителни към глутен и поддържа отлично циркулацията на кръвта към главата.

11. Чай

Попарвайте го на листенца, а не на пакетчета, за да усетите пълната му сила. Но не прекалявайте – 2-3 чаши на ден са достатъчни.

12. Шоколад

Е, слава Богу! Греховната сладост също си е намерила място сред най-умните храни. Тя съдържа съединения, които подобряват мозъчните функции, както и идеалната доза кофеин. Освен това ни кара да се чувстваме щастливи. Какво по-добро?

13. Стриди

Аристократично лакомство, богато на селен, магнезий, белтъчини и още няколко вещества, без които мозъкът не може. Проучвания показват, че мъжете, които ядат много стриди, подобряват резултатите си на тестове за интелигентност, както и настроението си!

14. Зехтин

Не обръщайте гръб на мазнините. Нискомаслената диета не е толкова здравословна, колкото много от нас си мислят. Всъщност, ако избягваме мазнините ще усетим, че умът ни се замъглява, настроението ни се понижава и спим по-зле. Хората, които се лишават от тях, имат 75% по-висок риск от дегенеративни мозъчни заболявания! Самият мозък съдържа огромно количество мазнини. А една от най-полезните е студено пресованият зехтин. С него трудно ще прекалите!

15. Риба тон

Тя съдържа повече витамин В6 от всяка друга храна. Този витамин е пряко свързан с паметта, заучаването и дългосрочното мозъчно здраве. Витамините от В група са ключови и в балансирането на настроенията ни.

16. Чесън

Колкото по-пресен, толкова по-добре! Чесънът е едно от най-мощните оръжия в хранителния арсенал, и то не само заради миризмата. Яжте толкова, колкото любимият ви може да понесе. Той намалява лошия холестерол и защитава мозъка от процесите на остаряване.

17. Яйца

Те дават енергия на мозъка ни с часове, а селенът в тях ни оправя настроението. При това учените опровергаха вредата ѝ, свързана с „лошия” холестерол.

18. Листати зеленчуци

Спанак, зеле, маруля – каквото ви харесва, само да е всеки ден. Някои народи като американците имат масов недостиг на желязо, което води до умора, замъглено мислене и други проблеми с паметта. А няма по-богати на желязо от зелените листати зеленчуци.

19. Домати

Те съдържат антиоксиданта ликопен, който е особено благоприятен за мозъка и дори забавя деменцията. За да си го набавите обаче, трябва да сготвите доматите – така се оказва, че дори кетчупът е добър за ума!

20. Какао

Точно така, шоколадът влиза два пъти в списъка. Какаовите зърна са сред петте най-добри храни за мозъка заедно със сьомгата и боровинките.

Отидете нагоре

Използваме „бисквитки“, за да персонализираме съдържанието и рекламите, да предоставяме функции на социални медии и да анализираме трафика си. Също така събираме информация за демографските данни, интереси на потребители и за начина, по който използвате сайта ни. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Затвори

Прочетете още:
рецепта за пържени филийки
Рецепта за Пържени филийки А-ла-Фемс

Какво трябва да умее един мъж

житните кръгове
Какво са житните кръгове

Прозорец с предходни публикации, представен от разширението upPrev.